Kära männskligheten...
 
Jag är numera väldigt äcklad av dig, eller åtminstånde en stor dela av dig nämligen: krogen. Jag fyllde arton för ungefär exakt en månad sen. Jag är alltså ny på allt vad som gäller utelivet och hitills är jag inte imponerad. 
 
Jag och mina tjejkompisar gick ut i fredags. Vi drack drinkar och shots och hade det väldigt roligt när vi satt i vårt hörn och umgick med varandra. Men eftersom vi befann oss på en klubb med både dansgolv och kareoke beslöt vi oss från att lämna vårt hörn -stort misstag! Jag står alltså och lyssnar på mina två kompisar medan de sjunger karekoke, den tredje är ute och röker så jag småpratar med en kille. När jag står där hinner en av mina kompisar komma fram till mig och vi pratar och skrattar. Rätt som det är går två killar förbi var på den ena smiskar mig på rumpan. Jag är aldrig känt mig så förudmjukad i hela mitt liv! Vad tror han att han håller på med. Jag vänder mig om för att se vart idioten tog vägen men han har hunnit in i folkvimlet. Jag har alltså låtit en kille smiska mig på aset utan att kunna rycka tag i honom och förklara fr honom att han är en idiot. Frågan som sjuder i mitt huvud är: Vad fick honom rätten att göra så? Ingenting! Han har inte rätt att klämma på mig bara för att jag råkar välja ett par tighta jeans! 
 
Jag har alltså efter två utgångar tappat lusten att någonsin visa mig på krogen igen! Det enda jag fick uppleva var en rad med obehagliga känslor. Killar tittade på oss som om vi vore köttbitar i kyldisken, jämförde oss efter kvaliten. Aldrig har jag känt mig så objektifierad. Är hon överkänslig tänker ni nu, tål hon inte att folk spanar in henne? Jo, det gör jag, dock tål jag inte att killar tittar på mig som jag vore annat än ett paket kotletter! 
 
Ni killar och tjejer där ute som obetänksamt smiskar främmande tjejer eller killar på aset och stirrar på dom som de vore utreade fläskbitar i grillsäsong! Skärp er! Det är äckligt och de här människorna har en rätt att bestämma hur mycket ni ska få titta och ta i dom! 
 
Allt från mig / Pomperipossa

Kommentera

Publiceras ej